Co jeść, żeby znowu czerpać przyjemność z seksu i nie zawodzić swojej partnerki? Okazuje się, że codzienne żywienie ma znaczny wpływ na jakość nasienia czy umiejętność utrzymania wzwodu. Podstawą diety na wzmocnienie erekcji jest ograniczenie tłuszczów nasyconych, soli i cukrów prostych. Wiele źródeł również doradza, aby zrezygnować z alkoholu. Jeżeli marzysz o lepszej erekcji, to koniecznie w Twoim codziennym jadłospisie powinny znaleźć się argininy, witaminy, cynk i selen – to podstawa!

Spis treści

  1. W jaki sposób dieta wpływa na erekcję?
  2. Erekcja a sól i cukier
  3. Erekcja a tłuszcze
  4. Erekcja a alkohol
  5. Co jeść, żeby poprawić erekcję?
  6. Dodatek do diety na wzmocnienie erekcji, czyli przyprawy

W jaki sposób dieta wpływa na erekcję?

Bardzo często zaburzenia erekcji pojawiają się w wyniku występowania objaw różnych dolegliwości, które są konsekwencją nieodpowiedniego trybu życia. Duża dawka stresu, nałogi, unikanie aktywności fizycznej, a także źle prowadzona dieta mają ogromny wpływ na skuteczność erekcji. Wszystko może zacząć się od pogorszenia jakości nasienia i trudności z utrzymaniem wzwodu, a kończyć na problemach z osiągnięciem wzwodu lub nawet całkowitą bezradnością w tym przypadku.w jaki sposób diet wpływa na erekcję

Zła dieta nie prowadzi wyłącznie do pogorszenia potencji, ale także ogólnego stanu zdrowia, co również przekłada się bezpośrednio na sprawność seksualną. Dzisiaj żyjemy szybko i nie zawsze mamy na wszystko czas. Dietę opieramy na fast-foodach, a kiedy decydujemy się na normalny obiad (np. u teściowej), sięgamy po tłuste mięso, tłusty nabiał itd. Takie produkty dostarczają do organizmu zbyt dużo kwasów tłuszczowych, przez co z czasem wzrasta cholesterol, coraz częściej popadamy w stany zapalne oraz wzrasta krzepliwość krwi. Ignorowanie problemu prowadzi do rozwoju miażdżycy naczyń krwionośnych. W efekcie coraz ciężej jest o wzwód ze względu na problemy z dostarczeniem krwi do ciał jamistych w prąciu. Dalsze ignorowanie problemu prowadzi do problemów z utrzymaniem wzwodu, a jeszcze dalsza ignorancja może doprowadzić do impotencji.

Erekcja a sól i cukier

Nadmierne spożywanie soli może prowadzić do problemów z osiągnięciem erekcji – nawet u młodych mężczyzn. Sól to nic innego jak chlorek sodu i mimo tego, że sód dla organizmu jest bardzo ważny, to dostarczany w zbyt dużych ilościach prowadzi do nadciśnienia. Badania dowodzą, że mężczyźni cierpiący na zaburzenia erekcji o wiele częściej są nadciśnieniowcami. Poważne zaburzenia erekcji występują prawie u połowy mężczyzn cierpiących na nadciśnienie. Dla porównania tylko 5% zdrowych mężczyzn cierpi na poważne zaburzenia erekcji.

Dieta bogata w cukry proste jest łatwą drogą pojawienia się wahań poziomu glukozy we krwi, która jest cukrem działającym jak podstawowe paliwo w organizmie. Po zjedzeniu czegoś słodkiego poziom glukozy gwałtownie wzrasta, a po krótkim czasie spada – powoduje to nagłe uczucie głodu. To powoduje, że sięgamy po jedzenie częściej, niż powinniśmy. Prowadzi to bezpośrednio do tycia, ale również innych niebezpiecznych konsekwencji.

Za każdym razem, gdy wzrasta poziom glukozy we krwi, występuje wyrzut insuliny. Jest to hormon, który pozwala na wykorzystanie glukozy jako paliwa dla komórek. To zjawisko może prowadzić do cukrzycy typu 2, ponieważ gdy często i niemałych ilościach insulina jest wyrzucana do krwiobiegu, receptory komórek zyskują na nią coraz mniejszą odporność.

Erekcja a tłuszcze

Myśląc o tłuszczach, powinniśmy szczególnie spojrzeć na tłuszcze typu trans, które są wyjątkowo niezdrowe. To struktury chemiczne, których ułożenie przestrzenne powoduje, że tracą swoje zdrowe właściwości, a ich działanie na organizm jest o wiele gorsze niż zwykłych nasyconych kwasów tłuszczowych. Regularnie dostarczane do organizmu powodują wzrost złego cholesterolu i obniżenie dobrego cholesterolu, co szczególnie przyczynia się do rozwoju miażdżycy. Dodatkowo można dodać, że zmniejsza odporność organizmu i działa prozapalnie.

Na szczęście w naturalnych produktach ilość kwasów tłuszczowych typu trans jest nieduża. Podczas przetwarzania olejów roślinnych powstaje ich dość znacząca ilość. Dlatego zaleca się, by ograniczyć spożywanie niskiej jakości margaryny, frytek, tortów czy nawet ciastek z kremem. Kolejnym elementem związanym z tłuszczami jest otyłość, która znacząco obniża sprawność seksualną. Otyłość jest także początkiem wielu różnych chorób – między innymi cukrzycy (typu 2), podczas której mogą pojawiać się zaburzenia erekcji.

Erekcja a alkohol

Choć spożywanie alkoholu ułatwia kontakty międzyludzkie i wzmaga chęć stosunku, to zdecydowanie wpływa na obniżenie sprawności seksualnej. Jego duże dawki powodują spadek testosteronu, który jest głównym hormonem odpowiadającym za popęd seksualny i ogólną sprawność. Nie wzmaga także transportu tlenu do komórek, a tak właściwie to negatywnie na to działa. Chcąc poprawić swoją sprawność seksualną, może warto zacząć od odstawienia alkoholu?

Co jeść, żeby poprawić erekcję?

Nie ma jasno określonej grupy produktów, które w odpowiednich dawkach przywracają młodzieńczy wigor. Mimo wszystko zostało udowodnione, że odpowiednio prowadzona dieta ma duży wpływ na sprawność seksualną. Podstawą jest kontrolowanie się w ilości spożywanych pokarmów. Należy dostarczać do organizmu tyle energii, ile tak naprawdę potrzebuje. Zbyt duża jej dawka zawsze prowadzi do odkładania w postaci tłuszczu. Jeżeli nie wiesz, jakie jest Twoje zapotrzebowanie, to w Internecie można znaleźć mnóstwo kalkulatorów tego typu. Każdego dnia powinniśmy spożywać po 4, a nawet 5 posiłków dziennie – lepiej mniej, ale częściej! Pozwala to na ominięcie wahań poziomu glukozy. Utrzymanie odpowiedniej wagi to istotny czynnik przy leczeniu zaburzeń erekcji.

Pełnoziarniste produkty zbożowe podstawą?

Produkty zbożowe (pełnoziarniste) powinny stanowić podstawę diety na erekcję. Chodzi głównie o brązowy ryż, pieczywo żytniepieczywo żytnie pełnoziarniste na erekcję, grube kasze itp. Takie produkty dostarczają do organizmu mnóstwo energii, minerałów, witamin z grupy B, ale także ważnego błonnika, który powoduje, że możemy odczuwać sytość przez długi czas. Pozwala to kontrolować apetyt i uniknąć podjadania.

W codziennym jadłospisie diety na erekcję nie powinno być miejsca dla źródła tłuszczów nasyconych, czyli tłustych mięs, wędlin i tłustego nabiału. Za to powinniśmy położyć nacisk na produkty, które są źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3. Są to między innymi oleje roślinne, oleje nierafinowane oraz tłuste ryby. Oleje roślinne często zawierają witaminę E, która odgrywa dużą rolę podczas przywracania właściwej sprawności seksualnej.

O co chodzi z tą solą?

sól a erekcjaWcześniej wspominaliśmy o tym, żeby ograniczyć sól. Dlaczego? Składnik ten zawarty, chociażby w pieczywie całkowicie pokrywa dzienne zapotrzebowanie na ten pierwiastek (sód). Przy zaburzeniach erekcji konieczna jest rezygnacja z dosalania potraw więc kiedy tylko możesz, zrezygnuj z tego. Potrawy bez soli również mogą być smaczne, a jedno jest pewne – na pewno są zdrowsze! Postaraj się unikać produktów, które zawierają zbyt duże ilości soli. Są to między innymi konserwy, peklowane wędliny, kiełbasy, dania błyskawiczne w proszku, chipsy. Potrawy zacznij doprawiać ziołami takimi jak oregano, tymianek, bazylia lub czosnek. Na pewno nie stracą na smaku!

Selen i cynk

Szczególnie ważnymi składnikami mineralnymi w leczeniu zaburzeń erekcji dietą są cynk i selen. Niedobór cynku doprowadza do ciągłego zmęczenia, mniejszej odporności na stres oraz obniżenia odporności organizmu. Cynk jest niezbędny w syntezie testosteronu, wpływa na produkcję plemników, pomaga w obniżeniu złego cholesterolu i działa ochronnie na prostatę. Przez to cynk jest traktowany bardzo poważnie przy leczeniu zaburzeń erekcji. Bogatym źródłem cynku są takie produkty jak orzechy, otręby, pieczywo pełnoziarniste i owoce morza. Natomiast selen występuje w dużych ilościach w drobiu, chudym mięsie, pestkach dyni, brązowym ryżu i rybach.

Arginina

Aminokwas arginina jest bardzo ważnym elementem diety na erekcję. To związek chemiczny, który jest niezbędny w procesie powstawania tlenku azotu, który jest kluczowym elementem w procesie osiągania erekcji. Największym źródłem argininy są produkty takie jak nasiona słonecznika, sezamu, pełnoziarniste produkty zbożowe, orzechy, makrela, siemię Lnianie, indyk i wołowina.

Arginina odpowiada również za usuwanie amoniaku z ustroju. Co więcej, wpływa na pracę układu krążenia oraz szybkość gojenia ran. Przy diecie na erekcję bardzo ważnym elementem jest dostarczanie do organizmu niezbędnych minerałów i witamin. Witamina E odgrywa największą rolę, ale nie możemy zapominać o takich witaminach jak C i A. Dobrym źródłem tego typu witamin są owoce i warzywa.

Afrodyzjaki

Zaburzenia erekcji znane są od… jesteśmy w stanie postawić tezę, że od początku istnienia ludzkości. To problem, którego raczej każdy chciałby uniknąć, dlatego od wielu lat mężczyźni szukają sposobów na erekcję. Kiedy medycyna nie była jeszcze rozwinięta, używano naturalnych wyciągów roślinnych – tych samych, które teraz znajdują się w suplementach diety. Takie afrodyzjaki poprawiają i pobudzają sprawność seksualną. Najczęściej wspomina się o kolcorośle lekarskim, buzdyganku lekarskim, lukrecji, żeń-szeniu, palmie sabałowej oraz korzeniu maca. Składniki te są bogatymi źródłami wielu witamin i minerałów oraz pobudzają krążenie krwi, które jest ważnym element przy osiąganiu i utrzymaniu wzwodu.

maturalne afrodyzjaki

Dieta na wzmocnienie erekcji nie jest jedynym rozwiązaniem, które daje gwarancję. Można powiedzieć, że taka dieta jest podstawą, ale nadal należy zrobić kilka rzeczy, jak na przykład ograniczyć nałogi oraz zwiększyć aktywność fizyczną. Takie połączenie daje największą gwarancję efektów.

Podsumowanie – co najlepiej jeść?

  • Orzechy,
  • Otręby,
  • Pieczywo pełnoziarniste,
  • Owoce morza,
  • Ryby,
  • Pestki dyni,
  • Chude mięso,
  • Brązowy ryż.

Podsumowanie – czego kategorycznie unikać?

  • Cukry proste,
  • Alkohol,
  • Sól,
  • Niezdrowe kwasy tłuszczowe (szczególnie trans).

Dodatek do diety na wzmocnienie erekcji, czyli przyprawy

Przyprawy to przede wszystkim dobry wzmacniacz smaku codziennych potraw. Niewiele osób jednak wie, że spora ich część poprawia ukrwienie narządów płciowych, co niezwykle wpływa na potencje. Warto więc sięgać po takie przyprawy jak:

  • Kurkuma,
  • Imbir,
  • Bazylia,
  • Gorczyca czarna,
  • Gałka muszkatołowa,
  • Kardamon,
  • Kolendra,
  • Cynamon,
  • Ziele angielskie,
  • Goździki,
  • Czarny pieprz,
  • Pieprz metystowy,
  • Wanilia,
  • Anyż.

Written by

MaxErekcja.pl - Redakcja

MaxErekcja.pl to wortal typu "research" i miejsce skupione wokół sprawności seksualnej. Informacje publikowane na stronie są tworzenie na podstawie dużych i wiarygodnych zagranicznych serwisów do których zawsze odwołujemy w widocznych miejscach. Mimo wszystko takie informacje nie stanowią profesjonalnej porady lekarza lub seksuologa. Treści na MaxErekcja.pl mają charakter wyłącznie informacyjny.