Domowe sposoby na potencję

Coraz więcej mężczyzn cierpi na różne zaburzenia erekcji. Przejście obojętnie obok tego problemu może z czasem doprowadzić nawet do impotencji. Na samym początku warto wypróbować regularną aktywność fizyczną – nie musi być bardzo wymagająca! Regularne ćwiczenia mają pozytywny wpływ na układ sercowo-naczyniowy, a do tego podnoszą pewność siebie. Jeżeli to do Ciebie nie przemawia, to spokojnie… Istnieje wiele domowych sposobów na erekcję, dlatego, zanim zdecydujesz się na tabletki lub drogie zabiegi, koniecznie je wypróbuj. Na efekty niestety trzeba trochę poczekać, ale za to portfel zostanie pełny.

Domowych sposobów na potencję jest mnóstwo – od diety, po zwiększoną aktywność fizyczną i specjalne ćwiczenia. Dają one efekty, o ile będą stosowane regularnie. Jednorazowe ćwiczenie czy parę dni diety nie da nic po sobie odczuć.

Spis treści

  1. Skąd biorą się zaburzenia potencji?
  2. Zmiana diety priorytetem
  3. Regularna aktywność fizyczna
  4. Ćwiczenia mięśni Kegla

Skąd biorą się zaburzenia potencji?

Aktualnie jedną z najczęstszych przyczyn jest niezdrowy tryb życia, a głównie złe nawyki żywieniowe. Zmniejszone libido i słaba erekcja mogą trwać latami i często bywa tak, że bez naszej pomocy niewiele się zmieni. W tym czasie mogą również towarzyszyć przedwczesny wytrysk i krótki czas utrzymywania wzwodu. Ignorowanie tego problemu może doprowadzić do całkowitej utraty potencji.

Często na stan potencji wpływają:

  • Brak snu,
  • Podatność na stres,
  • Wykończająca fizycznie praca,
  • Nałogi,
  • Unikanie aktywności fizycznej.

Okazuje się, że po wprowadzeniu drobnych zmian w swoim życiu i wypróbowaniu domowych sposobów na potencję można uniknąć nieprzyjemnych zaburzeń, a tym samym podbudować pewność siebie i zaspokoić swoją partnerkę.

Zmiana diety priorytetem

stop fast foodObecnie ludzie mają coraz mniej czasu, by samemu przyrządzać sobie jedzenie, dlatego często sięgamy po fast foody. Okazuje się, że tego typu jedzenie jest najbardziej zabójcze. Fast foody są bogate w proste węglowodany i tłuszcze, a do tego ubogie w minerały i witaminy. Zła dieta prowadzi do wielu chorób, jak na przykład zmian miażdżycowych w narządach płciowych, które odpowiadają za ponad połowę zaburzeń erekcji u osób powyżej pięćdziesiątego roku życiu.

Dieta na erekcję powinna zawierać produkty bogate w zdrowe tłuszcze, witaminy B6 i E, selen oraz cynk. Zatem warto każdego dnia zjadać produkty bogate w te składniki. Do żywności zawierającej największe ich ilości należą:

  • Łosoś – jest bogaty w kwasy omega-3,
  • Kakao – wspomaga produkcję dopaminy,
  • Awokado,
  • Owoce – głównie ananasy i banany, ponieważ są bogate w bromelainy, które wykazują korzystne działanie na erekcję,
  • Warzywa – głównie seler i korzeń pietruszki, ponieważ są bogate w apiol (zwiększa popęd seksualny),
  • Ostrygi – są bogate w cynk, który wspomaga produkcję testosteronu,
  • Przyprawy – głównie papryczka chilli i imbir, ponieważ poprawiają ukrwienie,
  • Pełnoziarniste produkty zbożowe – głównie pieczywo, ciemny ryż, czy płatki zbożowe,
  • Sezam – jest bogaty w cynk, selen, magnez, witaminę E, wapń oraz nienasycone kwasy tłuszczowe,
  • Popcorn – jest bogaty w argininę, która poprawia jakość nasienia oraz zwiększa ilość plemników.

Przyprawy na lepszą potencję

Jeżeli prowadzenie specjalnej diety jest za trudne, to warto wykorzystać same przyprawy. Jednak dodanie ich do prowadzonej już diety na potencję wzmocni jeszcze bardziej efekty. Przyprawy te od lat są stosowane do leczenia zaburzeń erekcji. Możemy je znaleźć w wielu lekach dostępnych w aptece i Internecie. Są to:

  • Liść Damiana,
  • Korzenie suma,
  • Korzeń żeń-szenia – poprawia wydolność psychiczną i fizyczną. Pobudza popęd seksualny u mężczyzn. Pobudza i działa antystresowo. Z uwagi na silne działanie pobudzające składnik nie powinien być stosowany dłużej niż dwa miesiące. Jest powszechnie stosowany w suplementach diety,
  • Jagody jałowca brazylijskiego,
  • Buzdyganek naziemny,
  • Wierzbownica,
  • Owoce palmy sabal – są bogate w fitosterole. Zapewniają równowagę hormonalną oraz pomagają osiągnąć lepszą erekcję,
  • Pestki dyni,
  • Miłorząb.

W większości przypadków są to raczej mało spotykane przyprawy w Polsce, dlatego można wykorzystać powszechnie dostępne przyprawy, które także brane są za afrodyzjaki. Są to: goździki, wanilia, koper i czosnek.

Regularna aktywność fizyczna

Dieta, aktywność fizyczna… brzmi jak plan odchudzania, ale nic bardziej mylnego. Siłownia to dobry sposób na ulepszenie erekcjiRegularne ćwiczenia fizyczne, a szczególnie trening siłowy ma mnóstwo zalet, a w tym przede wszystkim:

  • Zwiększa witalność,
  • Wzmacnia wytrzymałość,
  • Wzmacnia układ sercowo-naczyniowy,
  • Poprawia krążenie (szczególnie w okolicach miednicy),
  • Wspomaga wydzielanie testosteronu, który odpowiada za ochotę na seks.

Regularny trening to nie tylko wyżej wspomniane korzyści. Szczególnie trening siłowy buduje nas psychicznie – stajemy się bardziej pewni siebie, a samoocena rośnie. Samoocena i stres mają ogromny wpływ na potencję, dlatego lepsza budowa ciała może zmienić życie seksualne wielu mężczyzn.

Niektóre ćwiczenia na siłowni pobudzają przysadkę mózgową do produkcji większej ilości testosteronu:

  • Podciąganie,
  • Przysiady,
  • Martwy ciąg,
  • Wyciskanie sztangi na ławce.

Do tego możemy doliczyć takie ćwiczenia jak unoszenie nóg w zwisie, spięcia, wykroki oraz skłony ze sztangą. Mają one pozytywny wpływ na ukrwienie członka.

Mimo wszystko ciężki, pełen stresu wysiłek fizyczny nie jest potrzebny. Najlepsze efekty daje umiar. Nie musisz spędzać każdego dnia po kilka godzin na siłowni – wręcz nie możesz! W ten sposób łatwo o przemęczenie (a to kolejna przyczyna zaburzenia erekcji) i kontuzje. Należy postawić nacisk na regularność. Nie musi to też być siłownia. Jest mnóstwo form aktywności fizycznej: pływanie, długie spacery, jazda na rolkach i rowerze to dobry sposób na zadbanie o siebie.

Ćwiczenia mięśni Kegla

Są to intymne ćwiczenia, które stosowane regularnie pozwalają na kontrolowany, wydłużony stosunek seksualny. Mięśnie Kegla umiejscowione są wokół prostaty i kości łonowej. Najbardziej są odczuwalne, kiedy powstrzymujemy się od oddania moczu. Odpowiadają za ruch penisa w czasie erekcji. Ćwiczenie polega na ich zaciskaniu i rozluźnianiu. Jednak może to być czasochłonne. Zaleca się systematycznie każdego dnia wykonywać ćwiczenie przez 3 godziny. Pierwsze efekty są widoczne po mniej więcej trzech tygodniach.

2 comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *